GARANTIE OP IPHONE'S, IPAD'S EN MACBOOKS

Op alle producten heb je recht op wettelijke garantie conform de Europese richtlijnen. Wettelijke garantie houdt in dat een product datgene is of moet doen wat jij er als koper in alle redelijkheid van mag verwachten. Het product moet bij levering in goede staat verkeren en -bij normaal gebruik- ook in ieder geval 12 maanden naar behoren functioneren. Wanneer een device niet compleet, beschadigd of defect is bij ontvangst of niet naar behoren werkt, neem dan contact met ons op.

Extra garanties en fabrieksgaranties doen niks af aan de wettelijke rechten. Wanneer je niet zeker bent of iets onder de garantievoorwaarden valt, kun je altijd contact met ons opnemen.

Kwaliteitscheck

Alle refurbished devices krijgen voordat ze verkocht worden een uitgebreide kwaliteitscheck waarbij ze op meer dan 50 punten worden gecontroleerd. Eventuele defecte onderdelen worden daarbij vervangen door nieuwe onderdelen. Omdat wij achter onze refurbished devices en de kwaliteit daarvan staan, ontvang je (naast bovengenoemde wettelijke garantie) bij ons 2 jaar garantie op je aankoop.

Wat doe ik als mijn product een defect vertoont?

Mocht je device binnen de garantietermijn defect raken, neem dan contact met ons. Wij zullen je helpen met het desbetreffende probleem.

Wij proberen vervolgens in eerste instantie telefonisch om je klacht te verhelpen. Op deze manier sluiten we zoveel mogelijk uit dat het defect een gebruikersfout betreft. Ook word je (eventuele) klacht(en) genoteerd en ontvang je nadere informatie om het device eventueel aan ons te retourneren.

Ons advies

Het risico voor het insturen van een pakket ligt bij de verzender. Wij adviseren altijd om een defect toestel (tot €500) verzekerd én aangetekend te versturen. Zorg tevens voor een goed beschermde, normale en degelijke verpakking waarin de inhoud van het pakket niet opvalt. Na de reparatie krijg je het device weer kosteloos thuis gestuurd.

Wij respecteren de wettelijk bepaalde garanties en zal ten allen tijden naar een optimale afhandeling streven.

Je rechten tijdens de garantieperiode

Als een device niet naar behoren functioneert binnen de toepasselijke garantietermijn, zullen we met een passende oplossing komen. Je device zal dan gratis worden gerepareerd of geruild worden voor een vergelijkbaar exemplaar. Is dit niet mogelijk dan kun je een bedrag terug vragen, afhankelijk van de aanschafdatum (onderstaande schema is van toepassing op de extra garantie van 2 jaar en geldt niet voor de wettelijke garantie):

Aanschafdatum Percentage vd aankoopprijs
0 - 6 maanden 100%
7 - 12 maanden 80%
13 - 18 maanden 60%
19 - 24 maanden 40%

Wanneer het probleem een gebruikersfout betreft, valt dit buiten de garantie.
Met gebruikersfouten worden onder andere val-, stoot- en vochtschade bedoeld.

Twijfel je over de garantie? Neem dan contact met ons op.

WAT VALT ONDER DE GARANTIE?

Een device moet, volgens de wettelijke garantie, voldoen aan de verwachting die je ervan hebt. Wel moet je het device op de juiste manier gebruiken. Wanneer het device dan binnen de garantietermijn defect raakt, heb je volgens de garantie recht op gratis reparatie.

  • Problemen met onderstaande zaken vallen onder de garantie 24 maanden garantie:
  • Microfoon / luidspreker (met uitzondering van stof- of vochtschade);
  • WiFi en problemen met netwerkverbinding;
  • Problemen met het moederbord;
  • Touchscreen (wanneer deze gedeeltelijk of helemaal niet meer functioneert);
  • Knoppen op het device, met uitzondering van de touch-ID functionaliteit;
  • Accu/batterij (bij snel leeglopen of warm worden).

De accu’s in alle Refurbished iPhones hebben een minimale capaciteit van 85%. Indien u meent dat de batterij naar verloop van tijd snel leegloopt, dan wordt deze gratis vervangen indien binnen de garantietermijn de capaciteit is teruggelopen naar minder dan 70% van de originele laadcapaciteit. Mocht dit niet het geval zijn, maar u wilt de accu alsnog vervangen hebben is dit uiteraard ook mogelijk (tegen betaling).

WAT VALT BUITEN DE GARANTIE? 

Bij schade die veroorzaakt is als gevolg van val-, stoot- of vochtschade, kan het zijn dat de reparatiekosten van een ander defect niet meer onder de garantie valt. De garantie vervalt ook bij toepassing van illegale software zonder het merk van de fabrikant.

Let op: Laat je een device repareren of onderdelen vervangen bij een externe partij? Ook dan vervalt de garantie.

Onderstaande punten vallen buiten de extra garantie van 24 maanden:

  • Mankementen na de garantieperiode van 2 jaar;
  • Schade als gevolg van ondeugdelijk gebruik door gebruiker (gebroken/gescheurde onderdelen en/of vochtschade);
  • Gebogen toestellen;
  • Gebroken simkaartlezer;
  • De touch-ID functionaliteit bij vervanging van de homebutton;
  • De Face-ID functionaliteit bij vervanging van de frontcamera bij een iPhone X;
  • Gebroken cameralens;
  • Beschadigde of vieze laadconnector;
  • Loszittende onderdelen hoofdtelefoon aansluiting / AUX Flex;
  • Loslatende coating bij Retina Macbook schermen;
  • Refurbished iPhone 7 (Plus) / iPhone 8 toestellen zijn niet per definitie waterdicht en hierop geven wij dus géén garantie;
  • Bij iPhone 7 (Plus) / iPhone 8 toestellen is de homebutton niet te repareren, dus hierop kunnen wij geen garantie geven.

HERSTELLING

Wanneer je problemen hebt met een device binnen de garantietermijn, kun je deze aan ons retour zenden door middel van het reparatieformulier. Om er zeker van te zijn dat het defect onder de garantie valt, kun je het beste voor verzending contact opnemen met ons.

Let op:

Wanneer je een device naar ons retour stuurt ter reparatie en er blijkt bij ons geen defect aan te zitten, zullen wij onderzoekskosten in rekening moeten brengen. Deze onderzoekskosten bedragen €29,95 inclusief BTW en zullen moeten worden voldaan alvorens wij het device weer naar jou kunnen retourneren.

Wanneer je het toestel naar ons terugstuurt voor reparatie, dient deze te worden teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Het is aan te raden om een back-up van de gegevens en bestanden op je device te maken voordat je deze terug zet naar de fabrieksinstellingen. Wanneer terugzetten naar fabrieksinstellingen niet mogelijk is, moet de toegangscode vermeld worden op het reparatieformulier. Wij zijn niet verantwoordelijk voor eventuele verloren gegevens of bestanden.

Wij werken met een inspanningsverplichting. Dit houdt in dat wij proberen om binnen 24 uur na ontvangst van een toestel dit te repareren en te retourneren. Betreft het defect een moederbordprobleem, dan kan een reparatie langer duren vanwege de complexiteit.